Reagujte prosím na konkrétní vzkazy, pokud je to možné (diskuse bude přehlednější)
Legenda: Nepřihlášený pisatel
Registrovaný uživatel
Ověřený uživatel
Od kategorie D řekl bych, vzhledem k tomu, že jsou v katalogu figur (https://www.csts.cz/…va/Soubor/12)
Mohl byste mi prosím někdo poradit, kde bych našla seznam povolených variací do třídy C (LAT)? Na portále ČSTS jsem narazila pouze na katalog popsaných figur, ale variace, které můžu v céčkách tančit, bohužel ne. Děkuji
katalog figur pokud to neni ono tak netusim co jsi myslela…figury a variace jsou snad jedno a to stejny ne?
Slečna možná těmi variacemi měla namysli sestavy a nebo pořadí figur, jak na sebe můžou navazovat. To je popsané v knihách od Plamínka, co které figuře může předcházet a co následovat, sice jsem myslel že to 99% porotců neřeší, ale už jsem se setkal i s vyjimkou
Jen tak mezi námi, v soutěžním řádu ČSTS není nikde psáno, že figury musí vypadat přesně tak, jak je popisováno v Plamínkovi. A to se týká nejenom toho, co předchází a následuje, ale i timingu figur(pouze pokud se ta figura i v jiném timingu jmenuje stejně), apod.,takže pány porotce pozdravuji, ale z legislativního hlediska si může z katalogu figur tančit co chce a jak chce a nemůžou s tím nic udělat…
jen na okraj, plaminek je česky vydavatel techto knizek, prekladatel je pan landsfeld a AUTOR je pro lat. pan Walter Laird a pro stt alex moore a g. howard… co se tyka legislativy je jak sam rikas dana souteznim radem v nem je jasne napsane v § 11 o tom co se smi a co ne. v priloze – kat. figur pak jmena povolenych variaci a dále je zde uvedeno ze hodnoceni souzeti tj vlastniho tanec jsou zde pravidla hodnoceni DTV (mozna by stalo za to si je precist.. = cituji hned 1. větu „*Základy techniky o niž při hodnocení jde jsou dány – STT – „Technika standardních tanců“ od ISTD Londýn (pokračování „Revidované techniky“ od Alexe Moora). LAT – „Technika latinských tanců“od Waltera Lairda IDTA včetně doplňovací brožury „Supplement“. V těchto dílech jsou v tabelární formě znázorněny základní figury se všemi rozlišujícími parametry.*“ a dále „*Prohřeší-li se pár proti pravidlům (např. v rytmických omezeních, překročení katalogu figur ve třídě D a C, liftech) musí v příslušném tanci obdržet nejhorší hodnocení*“ a hned o kousek níže „*Pár musí neustále tančit v taktu. Při tom musí být rozeznatelný rytmus příslušného tance. Vlastní švih a živý výraz nesmí jít na úkor taktu.*“ no proste si nemuzes tancit co chces a jak chces , reps muzes ale nevyhrajes :-) rekl bych ze dulezite sdeleni na zacatku je ze jde o figury SE VŠEMI ROZLIŠUJÍCÍMI PARAMETRY tj, včetně možných rytmizací a zde uvedených návazností… co ty na to?
Jenom upřesnění – teoreticky má pravdu Patrick Kusebauch. SŘ v žádném paragrafu neodkazuje na Pravidla hodnocení DTV. Ty jsou pouze přílohou a od SŘ se liší i v této oblasti:
DTV – Prohřeší-li se pár proti pravidlům (např. v rytmických omezeních, překročení katalogu figur ve třídě D a C, liftech) musí v příslušném tanci obdržet nejhorší hodnocení
SŘ – Nedodržení tanečního repertoáru – viz §11 bod 3 – 4,
hodnotí porotce
v méně závažném případě napomenutím a případně i snížením
hodnocení (při neveřejném hodnocení doplní svoje hodnocení kroužkem,
při veřejném hodnocení doplní známku žlutou kartou). Vedoucí soutěže
je povinen toto napomenutí v neveřejných kolech dotyčnému páru
oznámit,
při závažnějším nebo opakovaném přestupku návrhem na diskvalifikaci
(při neveřejném hodnocením nenavrhne pár na postup a označí ho dvojitým
kroužkem, při veřejném hodnocení dá tomuto páru nejhorší hodnocení a
doplní známku červenou kartou). Pokud je některý pár v jednom kole
v některém tanci navržen většinou poroty na diskvalifikaci, vedoucí
soutěže tento pár ihned po zjištění této skutečnosti vyloučí
z dalšího průběhu soutěže. Po skončení kola, ve kterém k tomu došlo,
je pár zařazen na poslední místo v tomto kole. Pokud je pár vyloučen
v průběhu finále, započítávají se mu body za poslední místo ve
finále, není mu však přiznáno finálové umístění. Tato skutečnost
musí být uvedena v protokolu o výsledcích soutěže a také
v soutěžních průkazech příslušného páru.
A protože v SŘ není odkaz na jakékoliv popisy (třeba Plamínkův překlad) tak teoreticky platí, že můžu tvrdit, že otáčka vpravo ve waltzu začíná levou nohou směrem proti SMT.
Toť troška teorie, praxe a zvyky jsou samozřejmě odlišné :-)))
Přesně, děkuji, takhle jsem to naprosto myslel.. ..na tento fakt a další nesrovnalosti, které jsou v různých řádech apod. jsem už ČSTS upozorňoval, ale bohužel s tím zatím nic neudělal..
Ještě doplním tady k tomu všemu, že i povolené figury s jiným časováním se mohou bráti jako nepovolené…
ano, toto je pravda, na soutezich se to stava celkem casto, ze pary dostavaji N kvuli casovani
jak říkám, celá tato problematika je velice sporná a je velmi tristně vyřešena..
:-) chce to umet cist…
v § 14.1 je napsáno . „Pro srovnání výkonů tanečních párů se
porotce řídí Pravidly pro hodnocení tanečních párů, pro srovnání
výkonů formací
Pravidly pro hodnocení formací. “
a dále v závěru v § 18. 1 je : Jako Pravidla pro hodnocení
tanečních párů a Pravidla pro hodnocení formací (§14.1) platí do doby
vydání Pravidel
ČSTS Pravidla DTV v posledním platném znění.
a jelikož se pravidla DTV odvolávají na Moora a Lairda takk i my je musíme respektovat…
vzhledem v výše uvedeným s 14.1 a 18.1 je evidentí že soutežní řád odkazuje na tyto knižky a tedy tyto sjou závazné k dodržení, přehled povolených figur je zde pak proto že v techto knížkácj je pár figur navíc a ale také pro to že v přehdledu je pár figur (napr. extendede hover cross ve Slowfoxu navic oproti ceske verzi Moorovi knížky .-)
takze pánové nmic s tím nenaděláme musíme v D a C tancit jak je psáno a to včetně povolených rytmizací.. btw casot je povolených rytmizací více :-), zejm u stt
záverem bych jen rekl že sporná tato problematika není, stačí umět číst a rozumět (pochopit) psaný text.
a jen pro doplnění za méně závažné porušení SR je bere práve jiná rytmizace, za závažné se bere zcela nepovolená figura či figura odporující § 11.5 : V tancích, ve kterých neplatí omezení repertoáru dle bodu 3, jsou zakázány figury nebo krokové variace, při kterých jeden z partnerů za pomoci druhého zvedne současně obě nohy nad parket. …
Tohle je svatá pravda a já sám jsem s tím měl bohužel obrovské problémy. Nejprve to bylo proto, že jsem chtěl do tance dát větší rychlost a tak jsem měl ve figurách dost času a začal jsem v nich dělat pohyby navíc, až t skončilo dohadováním s nejmenovaným porotcem o tom, jestli to byla volta, neb stop time. Takže doporučuju dodržovat vše a céčka prostě tančete jak hobíci.Koneckonců ty kraviny co pak béčkaři dělaj vám vydržej asi tak dvě soutěže a pak se stejně vrátíte k normálnímu tancování.
děkuji za odpověď:-) katalog figur jsem našla, ale nepředpokládala jsem, že uvedené figury mohu v céčkách tančit. Nebo se pletu? Já jsem totiž dlouho latinu netančila, tak nevím, jak to teď chodí a co se v céčkách smí tančit. Proto asi zní můj dotaz divně… :-?
figury uvedene v tom dokumentu mohou tancit pary tridy hobby, D a C, figury neuvede v tom dokumentu nemuzes tancit (nebo resp. muzes, ale mas tam riziko ze ti nektery porotce da napomenuti…) jinak, variace (mysleno navazovani figur na sebe) bych zas tak neresil…ale dal bych si pozor na provedeni i techto omezenych figur…protoze jsou styly a casovani, ktere jsou povolene az od B…ale myslim ze pokud trenujes s trenerem, tak bych se nebal, on to bude urcite vedet ;)
trochu tě poopravím, na hobby páry se nevztahuje žádný seznam od čsts, protože nejsou registrovaní a tudíž si mohou tančit klidně na hlavě :-) (pokud to dokážou)
trochu bych lukaše doplnil, v D a C spíš musíš tančit pouze toto a také pouze v rytmizacích uvedených v knížkách, přerytmizování je považované za „změnu “figury, taktéž např změna některých kroků i když zde je to trošku otevřené zejm. v LAT (neco je tolerovano a neco ne) a navaznost figur by za tebe mel vyresit trener.
Ještě bych zdůraznil, že práce s trenérem je opravdu nutná, zaprvé proto, že jak jsem zmínil výše je v Plamínkovi dost chyb a taky proto že uvedené návaznosti a figury jsou v rozporu s katalogem. Co mě tak z hlavy napadá: Protizarážka ve Waltzu, Dvojzášvih ve Waltzu a Postupová přeměna v Tangu. Bacha na to, porotci to hrozně rádi pískají.
v katalogu zadne navaznosti nejsou, to je jen seznam figur… navazniosti prave udavaji vyse zminene knizky a chyby v knizkach – k prvnimu vydani byla vydana A4 oprav, druhe vydani je skoro bez chyb (cca 95% chyb odstraneno)
Ahoj, odpovědi na tuto tématiku jsou vyčerpávající. Tvoji otázku jsem pochopil, jako že jestli páry třídy C mohou tancovat víc, než páry D. Toto platilo (myslím) do r. 2001, teďka páry D i C mohou tančit stejný repertoár uvedený v katalogu figur na CSTS. Také souhlasím, že při výběru sestavy je nutné postupovat podle Plamínka, ale doporučuji se poradit s trenérem, je tam totiž pár chyb. :)